fredag 19. oktober 2012

Hverdagsmagi med Twitter og Facebook?

Heisann!

Kan man skape hverdagsmagi med Twitter og Facebook ?
Kan man oppnå en følelse av hverdagsmagi med Twitter og Facebook?

Eg vil si ja takk, begge deler!

Om du er ny på disse to sosiale mediene eller fremdeles befinner deg i startgropen/tenkeboksen, så skal du ta med deg forskjellene forklart så enkelt som mulig.

Facebook (om du er der som privat person) er dine venner og dine interesser. Twitter er resten av verden.

Og så er det å prøve å stå for sine utsagn om hverdagsmagi sett opp mot to av internettets største kommunikasjonsmedier.

Først vil eg nevne gleden over å fremdeles få en god følelse hver gang noen har sendt en vennespørsel på Facebook, selv om antall venner etterhvert har blitt 3-sifret. At noen fremdeles husker deg, gjerne etter et gitt antall år og vil ha kontakt er smigrende i seg selv.
Eller når man får en ny melding om at man har fått en ny følger på Twitter! I mitt tilfelle bruker eg kun Twitter til å fortelle om nye blogginnlegg, og en sjelden gang en nyhet, relatert til IT. Gitt en publiseringsrate som ikke er for høy, er det fremdeles positivt overraskende at noen har fanget opp min tvitring!

I Norge er vi så heldige å ha 2 menn som fra tid til annen har #Sofaprat med diverse sosiale temaer.

Og det var en gang, slik begynner alle eventyr, da eg fikk tid til å høre på disse to, at temaet var Twitter og følgere. Og her kommer et av poengene mine med å oppnå følelse av hverdagsmagi, der man også får en mulighet til å skape litt hverdagsmagi. Når man får denne mailen, meldingen om en ny person, et nytt firma som no følger deg, hvorfor ikke benytte muligheten til å "gjengjelde" den? Hvis noen velger å vise interesse i deg, så kanskje man kan vise litt interesse tilbake?
Eg har iallefall gjort det til en god vane å returnere interessen.
Man kan ta som eksempel offentlige personer som har mange tusen følgere, og som selv kanskje følger noen få. Ikke spesielt troverdig eller takknemlig, spør du meg.

Senest i dag fikk eg en slik hverdagsmagisk følelse. En person eg overhodet ikke gjenkjente navnet på hadde valgt å følge meg, og det er jo spennende å finne ut kem det er som har tittet på seg, så eg gikk inn og så over profilen til vedkommende. Eg likte det eg så, eg satt til og med og smilte i ettertid, noe eg ikke ville gjort, av samme grunn, om eg ikke hadde "sjekket opp" kem som hadde "sjekket opp" meg.

Er DU klar for å oppleve litt magi?

Eller er du en av de som har hørt om alt det tullet som er på Facebook, eller mener at du selv ikke har tid til å være på twitter?
Når det gjelder Facebook og Twitter, så er de som så mye annet i denne verdenen, ka du selv velger å gjøre de til!
Man er ikke nødt å si ja til alt og alle, man kan velge vekk uønskede ting og selv snekre sammen to sosiale tjenester som gir en, en følelse av hverdagsmagi!

Om eg ikke blir brutt opp i bits eller inntar en binær form så vil det snart komme en ny blogg med nye erfaringer fra Mitt IT-eventyr!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar