tirsdag 16. oktober 2012

Pastebin

Heisann!

Nei, eg har ikke sluttet med å blogge, men den kjente tidsklemma innhenter oss alle på et eller annet tidspunkt. Men her er eg iallefall med et nytt innlegg. La oss håpe at eg finner tid til å komme med flere snart!

Denne gangen vil eg nevne en side som heter pastebin.com
For en tid tilbake satt eg og skulle jobbe med databaser og trengte hjelp av en kollega for å få dette til.

Og kem kjenner seg ikke igjen, enten fra jobb eller skole der man sender og mottar IM etter IM for å løse en oppgave.Til slutt har det gått så mange IM'er at man gjerne ikke lengre husker ka man begynte med. (IM - Instant Messages (LYNC/MSN))

pastebin.com
Her limer du inn teksten du vil mottaker skal lese og trykker Submit.
Da får du tildelt en link som ser slik ut (http://pastebin.com/hPVHkui1) Les gjerne blogginnlegg om Short Urls fra juli.

Når mottaker limer inn linken du har sendt får vedkommende presentert teksten på 2 måter.

1. Nummerert med linjenummer. Dette er genialt for korrekturlesing både at programmeringskode, spørresetninger mot database og generelt om man trenger hjelp til å formulere seg.

2.En versjon av teksten slik den ble limt inn.

Det fine her er at man trenger ikke noe pålogging eller brukernavn, man kan bare bruke den siden "as is"!

Det var dagens lille tips! Om du har flere slike lure sider er det bare å sende meg en mld så skal eg dele den med flere!

Om eg ikke blir brutt opp i bits eller inntar en binær form så vil det snart komme en ny blogg med nye erfaringer fra Mitt IT-eventyr!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar