torsdag 27. september 2012

Airdroid - endelig et droidinnlegg

Hei igjen!

Flere ganger i løpet av siste halvår har eg kjent på det faktum at alt for mye av det eg har skrevet om har vært veldig relatert til min interesse for iPhone/iPad og apps relatert til disse. Som eier av både en android telefon og et brett så følger eg også litt med på ting som rører seg på den siden.

Og det er ikke til å stikke under en stol at mye bra skjer, OGSÅ på den siden.

Denne gangen har eg kommet over en godbit på android. Som eg har testet littegrann.
Appen heter Airdroid og er tilgjengelig i Play. Man kan ikke låse seg til alle sine apparater hele tiden, av og til må man legge de fra seg. Kanskje fordi de må lades, eller kanskje fordi du rett og slett har noe på pc'en å gjøre.

Airdroid lar deg koble deg opp mot telefonen fra PC'en via web browseren din.

Du laster appen ned, får melding om å gå til en webside og taste inn en kode. Her får du tilgang til innholdet på mobilen og kan manøvrere deg smidig rundt med pc-musen.
Her kan du se på bildene og styre det meste med et veldig godt brukergrensesnitt.

Eg gjorde en liten test her i sted. Logget meg inn på android apparatet, la det vekk, sendte en melding fra en annen mobil. Og man får opp nye meldinger som kommer etter innlogging, i web browseren. Og etter en slik test MÅTTE det komme en test om eg kunne sende meldinger også. Det kan bekreftes.

Har enda til gode og teste det på android nettbrettet, men det kan jo kanskje bli neste prosjekt!

Om noen kjenner en lignende app for iOS er det bare å legge det inn på kommentar feltet under her!

Om eg ikke blir brutt opp i bits eller inntar en binær form så vil det snart komme en ny blogg med nye erfaringer fra Mitt IT-eventyr!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar