onsdag 30. oktober 2013

Twitter, blogginnlegg, kommentarer og Hvorfor det?

Påstand: Mange sprer lenker til sine blogginnlegg.
Hvorfor det?

Eg gjør det sjøl, og eg gjør det av den enkle grunn at eg oppfatter Twitter som "resten av verden", med det mener eg at eg når alle de andre eg ikke når med å poste på facebook (som eg naturligvis OGSÅ gjør).
En annen grunn er at det er veldig enkelt å retweete en melding på twitter og spre den videre til sitt eget nettverk, noe som eg anser som en styrke, og som en sterk bidragsyter til å komme jorden rundt på under 80 sekunder.

Når det gjelder kommentarer på Twitter kontra kommentarer på selve bloggen.

Fordeler med at noen kommenterer det på Twitter blir litt på samme grunnlag som at de retweeter meldingen, andre ser at de har kommentert og kaster seg gjerne på "diskusjonen" og sprer tvitringen på den måten til sine nettverk, noe som gjør at flere kanskje ønsker å lese blogginnlegget. Noe som for min del taler litt i mot twitter kommentarer (i det lange løp) er at etter en stund forsvinner det inn i historikken. Det er gjerne ikke synlig etter en liten stund, om mottakeren har stor trafikk på sin feed.

På selve bloggen blir dette annerledes. For det første har man ikke begrensningen som twitter har med 140 tegn. Om man VIRKELIG ønsker å gi en saklig og god tilbakemelding til den som har skrevet kan man det på bloggen. På 140 tegn blir det for det meste i stikkordsform.



Eg tror folk er enkle, de ønsker i pose og sekk. Ja, takk tause Birgitte, begge deler, takk!
Men personlig, hvis eg skal velge mellom to goder, så foretrekker eg at kommentarene legges på bloggen.

Om du har egne meninger om samme tema er det plass til en kommentar i feltet under, ellers kan alle mine blogginnlegg på twitter retweetes når det passer. ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar