fredag 8. februar 2013

Go Home iPhone!

Heisann!

Om du er like heldig som meg å ha en iPhone kan du godt lese videre, hvis ikke, så er resten for spesielt interesserte.

En av de fine tingene med iPhone er (synes eg) at det er så lite knapper på den. (Hadde min mor lest dette ville hun ikke trodd det var samme gutten som hun oppdro for mange år siden.)
Lite knapper er helt flott!, helt til den/de knappene ikke fungerer lengre, eller begynner å fungere dårligere.

I en liten uke no har HOME-knappen på min iPhone4 omtrent ikke respondert på mine tastinger. Utrolig irriterende fordi eg da må trykke flere ganger for å komme meg ut av en app. Og det første man da tenker er: POKKER! nå må eg finne tid og penger til å få den reparert! Så man begynner da å se på kor man kan få den reparert, ka det vil koste, kor lang tid det vil ta..

Og om man så finner ut at det er nesten like dumt å kjøpe seg en ny, så må man jo  innse at man må sette opp en del ting på nytt. Selv om slikt er enkelt med iPhone, så vil det ta tid.

Heldigvis denne gangen tok eg meg bryet til å sjekke ut om dette var et generelt problem, om andre har opplevd det, og det var det!
Gleden ble ikke mindre når man kunne lese at til tross for at man skulle tro det, så er det ikke sikkert at det er noe maskinelt... Knappen trenger kanskje bare kalibreres...

Nok babbel... her er trikset du kan forsøke FØR du evt vurderer å ta den til epledoktoren.

1. Finn en standard app, som for eksempel Været (standard = en som kommer pre installert fra Apple)
2. Hold inne power-knappen til du får opp valget om å slå av (ikke slå av, men slipp power-knappen)
3. Trykk så Home-knappen til dette skjermbildet forsvinner.

Eg gjorde dette først en gang, uten at det hjalp (da hadde eg glemt å gå inn på Vær-appen)
Men så gjorde eg det en gang til fra Vær-appen og det virker faktisk som om det har hjulpet!

Uten å gi en garanti for at dette er det som skal til, så vil eg iallefall anbefale å teste dette. Billigere reparasjon får du ikke!

Om eg ikke blir brutt opp i bits eller inntar en binær form så vil det snart komme en ny blogg med nye erfaringer fra Mitt IT-eventyr!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar