lørdag 7. september 2013

Pulse - fordi du liker å lese..?

Heisann!

Forleden dag var eg i modus for å prøve noe nytt. Og en ting eg har vært på utkikk etter har vært en god RSS leser. No er det slik at eg ikke hver eneste kveld rekker å logge meg på en PC, gjerne fordi andre ting tar opp tid.

Men så kom eg plutselig over en anbefaling av en leser som heter Pulse, og for meg som har iPhonen min med meg overalt var jo dette plutselig interessant!
Så eg lastet den ned, la inn twitter-konto, facebook konto, evernote-konto og 1 blogg som eg hadde lyst å bruke som test-blogg; itfag-bloggen på skolen.

I stream-bildet kommer det opp masse små ruter som da representerer hvert sitt blogginnlegg. Og det geniale her er at det man har lest blir grået ut, så man ser det veldig enkelt. Man får opp forskjellige forslag til blogger, og en av de eg har blitt presentert for er Lifehacker. Som for eksempel et innlegg eg leste i dag som heter; Boost Your Social IQ This Weekend.
Har ikke tenkt å fortelle deg innholdet i dette blogginnlegget, men anbefaler deg på det sterkeste å ta det med deg. Om du skal lese ett blogginnlegg TIL i dag så vil eg anbefale at det blir dette.

Og så kommer en liten greie med Pulse... Du kan klikke 1 knapp og lagre det du leser, for eksempel i evernote, og her snakker vi om millisekunder fra du klikker til det ligger i evernote mappen din.

Så ufattelig kjekt om du sitter på bussen, eller andre steder og leser litt i påvente av at noe skal skje, og i det du må avbryte kan du klikke 1 knapp og ha det lagret til roligere øyeblikk dukker opp igjen.

Her er en liten video, den er rettet mot Android, men det kunne like godt vært laget for iOS.


Den viser IKKE kordan du kobler den til evernote, men det klarer du helt fint selv!

Last den ned, test den og ikke glem å knytte den til din evernote.

Om eg ikke blir brutt opp i bits eller inntar en binær form så vil det snart komme en ny blogg med nye erfaringer fra Mitt IT-eventyr!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar