onsdag 18. september 2013

Strategi for Brumle Idéutvikling i Sosiale Medier

Hei!!

Inviterer deg herved til å lese Brumle Idéutvikling sin strategi for å komme i Sosiale Medier!


Denne presentasjonen er også tilgjengelig på slideshare.net

Håper at du gjerne deler dine tanker i kommentar feltet. Vil ha dine forbedringstips! Din ros og om eg fortjener det, også litt konstruktiv kritikk!

Om eg ikke blir brutt opp i bits eller inntar en binær form så vil det snart komme en ny blogg med nye erfaringer fra Mitt IT-eventyr!

6 kommentarer:

  1. Din påstand 1 er eit gullkorn. Som webutviklar så har eg takka nei til fleire små kundar som ynskjer nettsider og sagt at dei kan opprette ein facebookprofil for den aktiviteten/firmaet dei driv og få ei mykje betre nettside enn om dei kjøper eit strigla produkt som ser bra ut ved lanseering, men som raskt vert utdatert grunna lite ressursar til oppdateringar. Facebook har dei fleste i fingrane og kan difor kommunisere enkelt ut sine idear.
    Kjekt at du deler smarte produkt med oss. Appen IFTTT må sjølvasgt prøvast ut. Kan ein arbeide meir effektivt så er det eit scoop. Må sei eg vart rimeleg arg på Facebook når dei fjerna moglegheiten til å publisere automatisk via RSS...

    SvarSlett
  2. Ja, det er lett for at en webside blir fortere utdatert enn en facebook side, iallefall om firmaet selv skal drifte den. Det krever ressurser som små bedrifter ofte ikke innehar.

    IFTTT har eg brukt, og så langt har den ikke feilet. Eg har no opprett blogg nummer 2, og ser at IFTTT støtter ikke for oppdatering av mer enn 1 Google blogg, men det er ting som tyder på at det vil endre seg.

    Tusen takk for dine kommentarer og takk for at du deler dine erfaringer som webutvikler.

    SvarSlett
  3. Synes du har en god idé om å sentrere all aktivitet rundt ett nettsted og heller prøve å veilede kundene dit, i stedet for å vise til Facebook-profiler o.l. i kampanjer. Jeg ble usikker på om bloggen også skulle integreres i selve bedriftssiden eller driftes utenfor i eget domene. Selv synes jeg en integrasjon av blogg og bedriftsside (med oversikt over produkter og tjenester, etc.) kan gi mer trafikk på grunn av krysspollinering mellom produktsider og bloggen. I tillegg så vil jo dette skape mer aktivitet for bedriftssiden, som ofte har lavere aktivitet enn blogger. Jo mer aktivitet en side har, jo høyere vil den komme opp i søkeresultatene til Google. Men hvis det er klare og tydelige lenker mellom bedriftssiden og bloggen så blir kanskje ikke integrasjonen så viktig?

    SvarSlett
  4. Tusen takk for dine tanker rundt strategien min! Ser at eg kanskje har et stykke å gå med tanke på å få en fullstendig og gjennomførbar strategi. Tanken min var å ha en ekstern blogg, men en blogg på samme domene kan være vel så bra. Uansett må det en jobb til for å markedsføre og fange interesse.

    SvarSlett
  5. Ble også litt nysgjerrig på IFFTTT, det er et verktøy som brukes for å skrive det samme på mange steder?

    SvarSlett
  6. IFTTT er et automatiseringsverktøy. De opererer med kanaler. Twitter og Facebook er i dette tilfellet kanaler det blir sendt varsling til ved blogging fra denne kontoen. En annen kanal som også kan bruker er Evernote. IFTTT reklamerer med at de har 71 kanaler.

    Takk for kommentar på siden min!

    SvarSlett