mandag 14. mai 2012

Samarbeidsverktøy Del III

Evernote!

Hei igjen!
Tanken var å publisere litt om dette i helgen som har vært, men en uheldig ung dame klarte å rote til oppkoblingen min. Jaja.. Vi får si hun er unnskyldt for denne gang ;)

Er ikke mange apper / verktøy som lever så opp til sitt navn som Evernote. Her snakker vi om 1 konto og tilgang til alt du skriver, tar vare på digitalt, på alle plattformer.
I videoen som eg har linket til, litt lenger nede på siden er det en dame som forteller om sin bruk av Evernote. Hun påpeker der hvor lett det er å lage et notat, og legge til både bilder og lyd, hun viser hvor lett det er å sortere notater og dele dine notater.
Her kan du for eksempel velge å dele med resten av verden enten via en link, som man kan abonnere på, slik som med denne bloggen. Eller du kan velge å dele en notebook for eksempel med studiekamerater.

Hvorfor skal man bruke verktøy som Evernote? For det første støtter det veldig mange plattformer. Samt at man også har sin egen Evernote side på nettet, slik at om du har noe du tar vare på, kanskje forarbeid til en studieoppgave, så vil du alltid kunne få tilgang til den, så lenge du har tilgang på nettet.
Mobiltelefoner i dag er nesten å regne som forbruksvare. Enten man ødelegger de, eller velger å følge trendene innenfor slike apparater. Uansett vinkling, alt man trenger å gjøre er å laste ned appen / programmet, logge inn og man har alt man har samlet på.

Man velger New Note og starter å skrive, og hva du velger å skrive om... Tja... ka står det på blokken din? De gule lappene? Og i den store mappen din med word dokumenter?

Personlig bruker eg Evernote til bloggideer, programmeringstanker, temaer eg vil lære mer om, og etterhvert kanskje studier,
Nok om meg, her er videoen:



Om eg ikke blir brutt opp i bits eller inntar en binær form så vil det snart komme en ny blogg med nye erfaringer fra Mitt IT-eventyr!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar